Sobre nosaltres
Des de la seua creació en 2015 Contrahecho desenvolupa projectes teatrals avantguardistes, apostant pel teatre contemporani social. Produccions “contrahechas” des de la resistència.
Textos arriscats, interpretacions compromeses, treball físic i tècnica corporal, bellesa visual, poesia, actualitat i compromís caracteritzen la companyia.
Actualment ofereix tres espectacles de qualitat, amb un atractiu i particular univers.
Llicenciada en interpretació textual per l’ESAD-València i Diplomada en Ciències Empresarials per la Universitat de València. Completa els seus coneixements amb com Julián Fuentes Reta i Roberto Cerdá en el CDN, la directora de cinema Belén Macías, Fabio Mangolini, Stéphane Lévy i Mar Navarro, entre d’altres.
Com a actriu té un ampli recorregut en teatre amb Contrahecho en totes les obres de repertori; a Olympia Metropolitana amb “Adiós, dueño mío” dirigida per Magüi Mira i “La dama boba” dirigida per Victoria Savelieva amb les qual gira per nombrosos festivals.
També destaca la seua trajectòria com a còmica i presentadora en el “Torneig de Dramatúrgia de l’Institut Valencia de Cultura” amb un total de set gales, la “Marató de Monòlegs de l’AVEET” en el Teatre Talia i de l’última temporada de la “Riot Comedy Fem” en València, entre altres esdeveniments.
En televisió participa en “Comediants” amb el seu propi monòleg “Els falses mites de ser mare” i al programa d’humor “Del twist al clic” d’Àpunt Media.
Com autora co-escriu “Els viatges d’#ÀlexiElena” i “Sobrevivint a l’Adolestrenta” i guionitza totes les gales que presenta.
Va obtindre el Premi a millor actriu en Ciutat de Dénia 2015 i nominada a millor actriu en Cullera a Escena 2016.
Llicenciat en interpretació textual per l´ESAD-València i en Biologia per la Universitat de València. Fa dos anys de doblatge a l’Escola de Soundub de Madrid. Completa la seUa formació amb diferents professionals de les arts escèniques com José Carlos Plaza, Carles Alfaro, Vicente Fuentes, Ramon Moreno, Marc Montserrat-Drukker, Alfonso Albacete i Fabio Mangolini, entre d’altres.
En teatre treballa amb companyies com Olympia Metropolitana, L’Horta Teatre, Teatre de l’Abast, Teatro de Marionetas la Estrella, La Fam o Esclafit teatre, així com en les produccions de Contrahecho.
Treballa en curtmetratges com “Marcos” d’Iñaki Sánchez Arrieta; “Decadente” de Víctor Devesa, o “Amor ciego” de Javier Valenzuela; a la televisió ha format part de capitulars de les sèries “Desenterrats”, “Velvet” o “El Caso”.
Destaca la seua faceta d’ajudant de direcció en muntatges com “Adiós dueño mío” de Magüi Mira, “Fes-me un lloc” d’Isabel Martí o “La capilla de los niños” de Javier Sahuquillo.
També ha sigut docent a l’Escola Municipal de Teatre d’Alboraia i l’Escola Off de València.
Comença el seu contacte amb el teatre en l’Escola Municipal de Teatre de Castelló i en l’Aula de Carlos Pons de la Universitat Jaume I de Castelló. Llicenciat en interpretació textual per l’ESAD-València i en Disseny Gràfic pel CNP de Madrid. Ha cursat tallers d’escriptura amb Rosario Rar en la UJI i de moviment amb Stéphane Lévy.
Funda La Follía amb Amparo Urieta i Àngel Fígols, companyia d’investigació escènica on va sorgir la peça “Fallen”. Amb Jaime Roda crea “Los cuentos de un Papagayo Onanista”. En ambdós projectes és part de l’autoria i actua.
En Contrahecho producciones desenvolupa la major part de les seues obres com a autor. Entre els seus textos destaquen: “Los alegres incompetentes”, “La importancia de llamarse Ernesto para un perro”, “El Barroco se nos cae”, “Per la voreta de la deriva”, “Carnassa”, “Segarem ortigues amb els tacons” (en esta última és codirector junt amb Idoya Rossi), “Delirium” (nominat a millor text en els Premis de les Arts Escèniques Valencianes 2020) i “Vesània”.